Uw stukken opsturen
Drie manieren om stukken te sturen
U kunt op drie manieren documenten opsturen naar de IND:
Documenten uploaden
Bent u een zakelijke klant en u hebt u toegang tot Portaal Zakelijk? Lees hoe u documenten uploadt in Portaal Zakelijk.
Bent u advocaat in een asielzaak? Verstuur uw aanvullende documenten via het Portaal voor Advocaten.
Hebt u een DigiD? En is uw aanvraag, bezwaar of andere procedure nog in behandeling? Dan kunt u documenten uploaden.
Documenten per post versturen
Wilt u documenten per post versturen? Vind hier de postadressen van de IND.
Documenten veilig mailen
U kunt documenten ook veilig mailen. Lees meer over veilig mailen via Zivver.
Hebt u een zaaknummer? Zet het zaaknummer in het onderwerp van uw mail. De documenten die u toevoegt zijn maximaal 10 MB groot per document. Gezamenlijk mogen uw documenten maximaal 20 MB per e-mail groot zijn. Zijn uw documenten samen groter dan 20 MB? Stuur dan een nieuwe mail met de overige documenten.
Documenten mailen voor een bezwaarzaak
Hebt u bezwaar ingediend? Start veilig mailen voor bezwaar.
Communicatie over gerechtelijke procedures
Deze communicatie gaat via het gerecht dat uw zaak behandelt, zoals de Rechtbank of de Raad van State. Advocaten kunnen hiervoor gebruik maken van digitale diensten van de Rechtspraak.
Wilt u contact bij spoed in een niet digitale zaak? Of wilt u contact buiten het gerecht om dat uw zaak behandelt? Dan kunt u ons veilig mailen. Lees meer over veilig mailen via Zivver.